Tweede oproep ondersteuning secundaire scholen

03/03/23

Naar aanleiding van het manifest dat secundaire scholen in het arrondissement Halle-Vilvoorde in 2021 aan minister Ben Weyts hebben bezorgd, heeft vzw ‘de Rand’ sinds 2022 een ondersteuningsopdracht om de scholen drie jaar te ondersteunen in taalbeleid, ouderbeleid en Nederlands buiten de schooluren en schoolmuren.

secundair onderwijs

Begin dit schooljaar is vzw ‘de Rand’ gestart met ondersteuning op maat in 18 scholen, via een schoolondersteuner. Dit project loopt tot en met schooljaar 2024-2025. De minister wil alle scholen in de Vlaamse Rand en Halle die vandaag geen ondersteuning op maat krijgen, de kans geven om alsnog in te tekenen. Dit is dus een tweede oproep naar secundaire scholen om een ondersteuningsvraag in te dienen.

Meer nieuws

  • Studiedag 'Onderwijs in de Rand'

    22/03/23

    BRIO organiseert op woensdag 19 april een studiedag in GC de Moelie in Linkebeek.

     

  • Taalpromotie

    Open aanbod voor secundaire scholen

    22/03/23

    In 2023 ontwikkelt vzw ‘de Rand’ een open aanbod voor leerkrachten, directies en andere medewerkers van secundaire scholen in de 35 gemeenten van het arrondissement Halle-Vilvoorde.

  • Vacature

    GC de Lijsterbes zoekt conciërge/uitbater voor zijn gezellige café

    06/03/23

    Vzw ‘de Rand’ zoekt een nieuwe zelfstandige uitbater voor het café in gemeenschapscentrum de Lijsterbes in Kraainem. Het café is een belangrijke pleisterplaats in het hart van ons gemeenschapscentrum. Ons eigen programma en de activiteiten van verenigingen leveren een aardige klantenbasis, maar we willen dat het café van de Lijsterbes ook op zichzelf een succesvolle horecazaak is. De basisuitrusting van het café is aanwezig, het appartement voor de conciërge staat ter beschikking … Voor het ondernemerstalent rekenen we op jou. We verwachten dat het café onze bezoekers en verenigingen goed bedient, maar daarnaast is er heel wat ruimte om je eigen commerciële activiteiten uit te bouwen. We staan open voor nieuwe suggesties!